.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماجرای پیغام امامی کاشانی به مهدوی کنی درباره هاشمی

آیت الله سیداحمد علم الهدی ناگفته هایی از انتخابات خبرگان رهبری را مطرح کرد.

عضو مجلس خبرگان می گوید: بعد از اینکه بیش از 50-60 نفر از اعضای خبرگان از آیت الله مهدوی کنی از ایشان درخواست کردند، علی رغم این موضوع، ایشان تا لحظات آخر تسلیم نشد، اما بعد از اینکه خود آقای هاشمی به ایشان پیغام داد، تصمیم ایشان قطعی شد.

آیت الله سیداحمد علم الهدی درباره چگونگی پذیرش آیت الله مهدوی کنی برای ریاست خبرگان در انتخابات هیات رئیسه گفت: ما از اول که آیت الله مهدوی کنی عضو خبرگان شدند تمایل داشتیم ایشان این مسئولیت را بپذیرند. این پیشنهاد برای انتخابات فعلی خبرگان نبود بلکه دوره قبل هم ما به ایشان پیشنهاد کردیم و بنده به ایشان پیشنهاد کردم که «ما تقاضا داریم که شما برای خبرگان کاندیدا بشوید.»

وی با بیان اینکه در اینکه آیت الله مهدوی کنی افقه فقهای فعلی خبرگان است، کسی شکی ندارد، ادامه داد: شخصیت علمی و فقهی و سوابق ایشان از همه بیشتر است و خود آقای هاشمی هم این موضوع را قبول دارند.

علم الهدی با اشاره به روند طی شده بعد از درگذشت آیت الله مشکینی، در ریاست خبرگان، خاطرنشان کرد: وقتی آیت الله مشکینی به رحمت خدا رفتند، آیت الله مهدوی کنی عضو خبرگان نبودند. در میان دوره ای که ایشان عضو خبرگان شدند در همان جا هم ما و خیلی از بزرگان از ایشان دعوت کردند که برای ریاست کاندیدا شوند اما ایشان به هر دلیلی نپذیرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حتی خود آقای هاشمی هم در همان انتخابات دوره قبل هیات رئیسه، از ایشان برای این موضوع درخواست کرده است، اظهار داشت: بنابراین درخواست از آقای مهدوی کنی چیز تازه ای نبوده است منتها این بار بحث آقای مومن، بنده یا دیگران نبود. این بار 50 -60 نفر از ایشان درخواست کردند و به گونه ای به ایشان فشار آمد و در عین حال خود آقای هاشمی هم به ایشان پیغام داد.

وی با اشاره به ماجرای پیغام آیت الله امامی کاشانی برای آیت الله مهدوی کنی، ادامه داد: شاید دو ماه قبل بود که آیت الله امامی کاشانی به ملاقات آیت الله مهدوی رفتند و از جانب آقای هاشمی این پیغام را بردند که «اگر ایشان بیاد من کاندیدا نمی شوم.» وقتی آیت الله امامی کاشانی این خبر را آورند، چون همه اصرار داشتند ایشان حضور داشته باشد و فشار از بیرون و پیغام خود آقای هاشمی موجب شد، تصمیم ایشان قطعی شود.

علم الهدی در ادامه با اشاره به اینکه برخی سایت ها موضوع حضور آیت الله مهدوی کنی را منتصب به وی کرده اند،گفت:اینکه چرا این نسبت را به بنده دادند؟ به اعتبار اینکه نعوذ بالله بنده با آقای هاشمی بد هستم نیست. بلکه دلیلش این بوده است که بنده از همه به آقای مهدوی کنی نزدیکترم. بنده 30 سال است که با ایشان همکارم. در کمیته انقلاب اسلامی همراه ایشان بودم و بعد هم در دانشگاه امام صادق(ع) با ایشان تنگاتنگ ارتباط داشتم. به اعتبار این قرب و نزدیکی این قصه به اسم بنده مطرح شد. و الا نه اینکه بنده نظر منفی روی جریانات دیگر داشتم نبوده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.13 seconds.